W trzeci
weekend miesiąca, tj. 16-18 listopada, stolica Podbeskidzia zaprasza na odsłonę
drugiej edycji międzynarodowego festiwalu mody NEO FASHION JAMBOREE. Ten
niecodzienny miraż przestrzeni miejskiej – Galerii Sfera, oraz areału historii
– Muzeum Techniki i Włókiennictwa, sprzyjać będzie spowijającej festiwal
atmosferze nieograniczonej kreacji…
«Nowa nowa moda», czyli moda interaktywnie
Organizatorzy eventu udowadniają, że epitet
NEO to nie pusty frazes. W nowatorski sposób umożliwią widzowi wejście w
świat modowych interakcji. Wystawa przygotowana w formie wirtualnej, do obejrzenia na
tabletach i multidotykowych ekranach, to w Polsce przedsięwzięcie innowacyjne.
Dzięki dokładności obrazu w systemie Orbitvu i opcji oglądania z każdej strony będzie
można dokładnie przyjrzeć się nawet najdrobniejszym szczegółom kreacji
prezentowanej na modelce. Prawdziwa interakcja dokona się jednak we foyer
Galerii Sfera, kiedy to znana
projektantka Kaja Śródka zaprezentuje gigantyczną kreację i pozwoli każdemu
uczestnikowi przedsięwzięcia, choć na moment, stać się rzeczywistym kreatorem
mody. Podobnych doznań doświadczy widz podczas towarzyszących festiwalowi
konkursów. Collage powstały z najciekawszych propozycji uczestników konkursu
S4S (Style4Street) tworzyć będzie jedną z wystaw. I tu, po raz kolejny, widz sprawdzi się w roli
współtwórcy festiwalu, wzbogaci go o zamkniętą w kadrach, nieustannie
inspirującą przestrzeń uliczną.
Indeks rzeczy (nie)zakazanych i ShowROOM time!
Podczas
pierwszej edycji festiwalu Dorota Korczyk (współtwórczyni bloga Tourdelans.pl)
przy pomocy fundacji Play4Disagne
z powodzeniem zainaugurowała projekt pt. Neo Label. W tym wydawanym elektronicznie
katalogu znajdują się i znaleźć mogą polscy i
zagraniczni twórcy aktywnie produkujący ubrania, akcesoria i ogólnie pojętą sztukę
użytkową własnego projektu. Liczymy, że w ramach konceptu i w tym roku nie
zabraknie wielu ciekawych odsłon młodych, niezależnych twórców, którzy z
pewnością poszerzą zasięg nowej fali polskiej mody i designu. Dla zainteresowanych
interakcją bezpośrednią przygotowano showroom (wstęp wolny!), w którym będzie
można spotkać autorów i nabyć ich unikalne produkty.
Obok nazwisk jeszcze nieznanych
imprezę uświetnią takie osobowości świata fashion, jak Natasha Pavluchenko, Sophie Kula Ada Fijał, Kaja
Śródka, Lucyna Szymańska, Łucja Wojtala, fotografowie Kasia Bobula i Frederik
Heyman, blogerki Alicja Zielasko (Alice Point), Ewelina Gralak (eveline
fashion-diary), Fatima Maria
Saqlain (fatilicious), oraz wielu innych. Ponadto w programie znalazły się znane z pierwszej edycji pokazy mody autorstwa
dyplomantów zagranicznych szkół, wystawy rysunku żurnalowego, konkurs DreamTeam
dla zespołów pracujących nad sesja zdjęciową, debiutancki plebiscyt Style4Street
(S4S), oraz cykl wykładów i warsztatów.
Moda to paradoks.
Jednocześnie najstarszy, ale i
najbardziej aktualny masowy środek przekazu/wyrazu. Wedle koncepcji medioznawcy
Paula Levinsona to «nowe nowe media» (blogowanie, YouTube, MySpace, Digg, Facebook,
Twitter etc.), kreują rzeczywistość współczesną. NEO moda – moda współczesna –
doskonale w mechanizmie tym się odnajduje. W jaki sposób? Na to pytanie
odpowiedzi udzielą eventy
towarzyszące kolejnej odsłonie międzynarodowego festiwalu mody w
Bielsku-Białej. Nie można
przegapić!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz