czwartek, 8 grudnia 2011

Kurs „Stylista mody”, dowiedz się: jak funkcjonować w branży mody?

Ostatnio pożądany i bardzo popularny zawód, jakim jest stylista (możemy sprecyzować, że modowy) może odnosić się do bardzo różnie wykonywanej pracy. Podczas organizowanego kursu wskazujemy na szerokie możliwości związane z pracą stylisty, m.in. podczas komercyjnych i modowych sesji zdjęciowych, pracy dla centrów handlowych i sieci sklepowych, działań typu Personal Shopper, organizacji pokazów mody. Kurs przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy planują związać pracę zawodową z modą, jak i dla tych, którzy się nią fascynują. Ukończenie kursu daje szeroki wachlarz możliwości zawodowych, rozwinięcia pasji i spojrzenia na świat mody bardziej realnym okiem. W trakcie zajęć staramy się przekazać wiedzę teoretyczną i praktyczną, aby każdy, kto ukończy kurs, czuł się pewnie w świecie mody. Kursanci otrzymują wiedzę m.in.: dotyczącą ważnych nazwisk i wydarzeń w świecie mody, poznają jej historię, uczą się interpretować i przewidywać trendy, oceniać sylwetkę i kształtować ją za pomocą ubrania i dodatków. W ramach kursu gwarantujemy asystowanie przy profesjonalnej sesji zdjęciowej do magazynu.

Kurs realizowany jest w sześciu blokach tematycznych, których podsumowaniem jest wspólnie realizowany w ramach grupy projekt modowy – sesja zdjęciowa:

Opis poszczególnych bloków:

Stylista czyli kto?
-        informacje na temat zawodu stylisty – na czym polega, jakich umiejętności i predyspozycji wymaga
-        prezentacja wszelkich możliwości pracy i rozwoju w zawodzie stylisty
-        wskazówki odnośnie stworzenia wiarygodnego wizerunku stylisty
-        historia mody w pigułce
-        lekcja nazwisk (prezentacja najważniejszych osób na polskim i zagranicznym rynku mody)
-        przegląd wydarzeń ze świata mody (zarówno w Polsce jak i za granicą)
-        lista publikacji książkowych i magazynów o modzie, które warto znać
-        od czego zacząć, czyli założenie i prowadzenie działalności gospodarczej lub inne formy działalności usługowej
-        pozyskanie klienta czyli jak się zareklamować (Internet, prasa lokalna, inne) i jak zachęcić do skorzystania z naszych usług
-        autoprezentacja - wywieranie pozytywnego pierwszego wrażenia na klientach
-        proces komunikacji - kierowanie rozmową, dopasowanie stylu prowadzenia rozmowy do typu klienta, budowanie relacji z klientem

Sylwetka – punkt wyjścia
-        jakie są rodzaje sylwetek i jak je rozpoznawać
-        jakie są typy urody i jak je rozpoznawać
-        jakie rozwiązania fasonów, kolorów i tkanin są bezpieczne i wskazane dla poszczególnych sylwetek i typów urody
-        dodatki i akcesoria dedykowane do poszczególnych typów urody i sylwetek oraz podpowiedzi, jak można mainpulować sylwetką za ich pomocą

Trendomierz
-        analiza aktualnych trendów w modzie
-        wskazówki, jak przewidywać trendy, gdzie szukać inspiracji
-        wskazówki jak analizować i interpretować trendy
-        analiza marek odzieżowych (polskich i zagranicznych), w kontekście ich pozycji rynkowej, stargetowania itp.
-        analiza zjawiska street fashion

Foto sesja
-        rodzaje sesji zdjęciowych
-        analiza zadań stylisty podczas poszczególnych sesji zdjęciowych, czyli jakie są oczekiwania względem stylisty
-        analogicznie przygotowanie pracy stylisty przy realizacji filmu
-        praca z showroomami
-        przygotowanie koncepcji tematycznej sesji zdjęciowej

Pokaz mody/organizacja eventów
-        rodzaje pokazów mody/eventów
-        analiza zadań stylisty podczas organizacji pokazu mody/eventu
-        wskazówki pomocne przy pracy z modelkami/modelami
-        przygotowanie scenariusza i koncepcji stylizacji konkretnego pokazu mody
-        przygotowanie scenariusza eventu
-        Stylista ślubny/eventowy – charakterystyka zawodu i omówienie potrzeb rynku na tego typu usługi

Personal Shopper
-        sprecyzowanie pojęcia personal shopper
-        sprecyzowanie inicjatywy: indywidualne zakupy
-        określenie najbardziej pożądanych cech personal shoppera
-        klient nasz pan, czyli wskazówki jak najbezpieczniej i najskuteczniej nawiązać kontakt z klientem (zapoznanie osoby, rozpoznanie osobowości, stylu i charakteru)
-        negocjacje z klientem czyli jak najskuteczniej przekonać go do konkretnych zakupów i zmiany wizerunku
-        organizacja pracy z klientem (określenie miejsca spotkania i realizacji zakupów)

Ponadto każdy z uczestników kursu bierze udział  w tzw. case study, czyli praktycznym podsumowaniu wiedzy przekazanej danego dnia. Organizatorzy gwarantują materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w kursie oraz mini portfolio w wersji elektronicznej, tworzone sukcesywnie podczas kursu.

Informacje organizacyjne:
czas trwania kursu: każdy z bloków realizowany jest w ramach 8 godzin
-        opcja weekendowa (3 kolejne weekendy – sobota i niedziela)
-        opcja popołudniowa (4 popołudnia przez kolejne 3 tygodnie)
-        dodatkowo każda z wybranych opcji kursu kończy się wspólnie realizowanym przedsięwzięciem w ramach grupy –  sesją zdjęciową do magazynu.


Koszt kursu: 750zł od osoby
Płatność wykonana do dn. 20 grudnia 2011 – koszt promocyjny: 680pln

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz