Ostatnio pożądany i bardzo popularny zawód, jakim jest stylista (możemy sprecyzować, że modowy) może odnosić się do bardzo różnie wykonywanej pracy. Podczas organizowanego kursu wskazujemy na szerokie możliwości związane z pracą stylisty, m.in. podczas komercyjnych i modowych sesji zdjęciowych, pracy dla centrów handlowych i sieci sklepowych, działań typu Personal Shopper, organizacji pokazów mody. Kurs przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy planują związać pracę zawodową z modą, jak i dla tych, którzy się nią fascynują. Ukończenie kursu daje szeroki wachlarz możliwości zawodowych, rozwinięcia pasji i spojrzenia na świat mody bardziej realnym okiem. W trakcie zajęć staramy się przekazać wiedzę teoretyczną i praktyczną, aby każdy, kto ukończy kurs, czuł się pewnie w świecie mody. Kursanci otrzymują wiedzę m.in.: dotyczącą ważnych nazwisk i wydarzeń w świecie mody, poznają jej historię, uczą się interpretować i przewidywać trendy, oceniać sylwetkę i kształtować ją za pomocą ubrania i dodatków. W ramach kursu gwarantujemy asystowanie przy profesjonalnej sesji zdjęciowej do magazynu.
klik --> http://korporacjastylu.pl/
Kurs realizowany jest w sześciu blokach tematycznych, których podsumowaniem jest wspólnie realizowany w ramach grupy projekt modowy – sesja zdjęciowa:
Opis poszczególnych bloków:
Stylista czyli kto?
- informacje na temat zawodu stylisty – na czym polega, jakich umiejętności i predyspozycji wymaga
- prezentacja wszelkich możliwości pracy i rozwoju w zawodzie stylisty
- wskazówki odnośnie stworzenia wiarygodnego wizerunku stylisty
- historia mody w pigułce
- lekcja nazwisk (prezentacja najważniejszych osób na polskim i zagranicznym rynku mody)
- przegląd wydarzeń ze świata mody (zarówno w Polsce jak i za granicą)
- lista publikacji książkowych i magazynów o modzie, które warto znać
- od czego zacząć, czyli założenie i prowadzenie działalności gospodarczej lub inne formy działalności usługowej
- pozyskanie klienta czyli jak się zareklamować (Internet, prasa lokalna, inne) i jak zachęcić do skorzystania z naszych usług
- autoprezentacja - wywieranie pozytywnego pierwszego wrażenia na klientach
- proces komunikacji - kierowanie rozmową, dopasowanie stylu prowadzenia rozmowy do typu klienta, budowanie relacji z klientem
Sylwetka – punkt wyjścia
- jakie są rodzaje sylwetek i jak je rozpoznawać
- jakie są typy urody i jak je rozpoznawać
- jakie rozwiązania fasonów, kolorów i tkanin są bezpieczne i wskazane dla poszczególnych sylwetek i typów urody
- dodatki i akcesoria dedykowane do poszczególnych typów urody i sylwetek oraz podpowiedzi, jak można mainpulować sylwetką za ich pomocą
Trendomierz
- analiza aktualnych trendów w modzie
- wskazówki, jak przewidywać trendy, gdzie szukać inspiracji
- wskazówki jak analizować i interpretować trendy
- analiza marek odzieżowych (polskich i zagranicznych), w kontekście ich pozycji rynkowej, stargetowania itp.
- analiza zjawiska street fashion
Foto sesja
- rodzaje sesji zdjęciowych
- analiza zadań stylisty podczas poszczególnych sesji zdjęciowych, czyli jakie są oczekiwania względem stylisty
- analogicznie przygotowanie pracy stylisty przy realizacji filmu
- praca z showroomami
- przygotowanie koncepcji tematycznej sesji zdjęciowej
Pokaz mody/organizacja eventów
- rodzaje pokazów mody/eventów
- analiza zadań stylisty podczas organizacji pokazu mody/eventu
- wskazówki pomocne przy pracy z modelkami/modelami
- przygotowanie scenariusza i koncepcji stylizacji konkretnego pokazu mody
- przygotowanie scenariusza eventu
- Stylista ślubny/eventowy – charakterystyka zawodu i omówienie potrzeb rynku na tego typu usługi
Personal Shopper
- sprecyzowanie pojęcia personal shopper
- sprecyzowanie inicjatywy: indywidualne zakupy
- określenie najbardziej pożądanych cech personal shoppera
- klient nasz pan, czyli wskazówki jak najbezpieczniej i najskuteczniej nawiązać kontakt z klientem (zapoznanie osoby, rozpoznanie osobowości, stylu i charakteru)
- negocjacje z klientem czyli jak najskuteczniej przekonać go do konkretnych zakupów i zmiany wizerunku
- organizacja pracy z klientem (określenie miejsca spotkania i realizacji zakupów)
Ponadto każdy z uczestników kursu bierze udział w tzw. case study, czyli praktycznym podsumowaniu wiedzy przekazanej danego dnia. Organizatorzy gwarantują materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w kursie oraz mini portfolio w wersji elektronicznej, tworzone sukcesywnie podczas kursu.
Informacje organizacyjne:
czas trwania kursu: każdy z bloków realizowany jest w ramach 8 godzin
- opcja weekendowa (3 kolejne weekendy – sobota i niedziela)
- opcja popołudniowa (4 popołudnia przez kolejne 3 tygodnie)
- dodatkowo każda z wybranych opcji kursu kończy się wspólnie realizowanym przedsięwzięciem w ramach grupy – sesją zdjęciową do magazynu.
Koszt kursu: 750zł od osoby
Płatność wykonana do dn. 20 grudnia 2011 – koszt promocyjny: 680pln
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz